Reklamy s hazardním obsahem a jejich regulace

10.7.2024, Andrea Tomaštíková

Reklama s hazardním obsahem může být pro někoho spouštěčem k hraní a vyhnout se jí může být pro nás velkou výzvou. Jak si na tom nyní stojí regulace reklam s hazardním obsahem?
Kopie návrhu ZAJÍMAVOSTI úvodní fotky k článku.png

19. 6. 2024 v Praze proběhlo pracovní setkání, které bylo zaměřené na politiku v oblasti hazardu v ČR. Cílem setkání byla diskuze ohledně opatření a budoucího nastavení regulace reklamy na hazardní hry. 

 Z diskuze účastníků vyplynulo několik následujících faktů: 

  • Varování před riziky, která mohou plynout z účasti na hře, bývají často nezřetelná
  • Reklamy velmi často běží ve sportovním marketingu, kde nepodléhají žádnému opatření (regulaci)
  • Reklamy probíhají formou registračních bonusů pro nové hráče nebo věrnostních programů pro hráče stávající
  • Reklamy jsou zacíleny i na mladistvé

O konkrétních opatření se bude diskutovat na navazujících jednání. Celou tiskovou zprávu ze setkání si můžete přečíst zde: https://1url.cz/d1e7U.

Věděli jste, že existuje Etický kodex zodpovědné reklamy?  

Cílem kodexu je zvýšit ochranu hráčů. Podle kodexu by reklama neměla například:

  • obsahovat falešné nebo nerealistické informace o pravděpodobnosti výhry
  • cílit na děti a mladistvé
  • obsahovat nátlaková nebo naléhavá sdělení „výhra je za rohem, utíkejte si vsadit“
  • obsahovat nejasné informace o získání bonusů
  • podporovat hráče v tom, že výhry či prohry záleží na jejich dovednostech

Etický kodex o odpovědné reklamě na online hazardní hry je k přečtení zde: https://1url.cz/71QzF.

A i když můžeme být na reklamy nazlobení, tak i přesto se může stát, že nás reklama bude lákat a my budeme mít chuť hrát. V takových chvílích je fajn mít nastavené limity hry. Možností třeba také může být si pro příště zkusit vymyslet plán, co v takových chvílích může pro Vás konkrétně fungovat – a vůbec na to nemusíte být sami, můžeme nad tím přemýšlet společně.