Kdy jste si naposledy udělali radost?

29.8.2020, Barbora Dařílková

Nezapomínejte sami na sebe. V čem jste dobří? Co umíte? Co vás těší? Když Vám není nejlépe, co uděláte, abyste to změnili?
7.png

Život nám přináší nekonečnou řadu situací, kdy jsme a budeme pod tlakem, ve stresu, cítíme se sami nebo z různých příčin zažíváme rozmanité negativní emoce. Někdy se jedná jen o situační a krátkodobé události, někdy jde o situace komplexní a složité. Hraní a sázení může přinést okamžitou úlevu, vytržení ze stereotypu či relax, umí ale naše trable i znásobit na zcela jinou a nečekanou úroveň.  

Pracujte se sebereflexí. Ptejte se sami sebe, zda jste s těmi správnými lidmi a tam, kde skutečně chcete být. Zda děláte to, co Vás těší a přináší očekávané výsledky. V zápalu hry může být snadné zapomenout na všechny tyto aspekty. Pokud se Vám někdy stává, že jste po nebo i během hraní vyčerpaní nebo se necítíte dobře, zkuste si položit následující otázky: 

  • Vyhovuje mi být tam kde jsem? V této místnosti, v tomto čase?
  • Naznačuje mi něco tělo? Jedl jsem? Vím, kolik jsem toho dnes celkem vypil?
  • Nepálí mě už oči? Jak cítím záda a svaly celkově? Je v tuto chvíli něco, co mě bolí?
  • Mám dost energie? Nemám si odpočinout?

a také 

  • Kdy jsem byl/a naposledy v kontaktu s někým, kdo se nevěnuje hraní/sázení?
  • Kde jsou v současné době moji blízcí?
  • Vědí, kde jsem já?
  • Jak dlouho tu chci zůstat?
  • Můžu s někým mluvit?

Více informací, týkajících se těchto témat, si můžete přečíst v následujících článcích:  

Zdraví nebo nemoc

Jak vznikají nemoci?

Co je to diagnóza?

Craving/bažení

Přemýšlíte, jak zvýšit bezpečí a vědomě pracovat se svými herními návyky? Rádi byste se zaměřili na změnu životního stylu? Neváhejte nám napsat. Probereme s Vámi Vaši konkrétní situaci a společně najdeme řešení vhodná přímo pro Vás. Naše telefonní linka  773 774 373 nebo individuální chat jsou Vám k dispozici.  

Tým Naberte kurz