Reklama na hazard?

4.9.2019, Markéta Málková

Na konci července 2019 byla vydána nová Výroční zpráva o hazardním hraní v České republice za rok 2018. Jde o pátou výroční zprávu, kterou zpracovalo Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti.

Na kompletní výroční zprávu neboli výročku se můžete podívat zde. Její celé přečtení může zabrat dost času, ale myslím si, že každý si tam najde něco, co ho zaujme. Když jsem se na čtení výročky vrhla já, zaujala mě kapitola věnující se reklamě. 

Víte, že reklama na hazard musí obsahovat sdělení o zákazu účasti osob mladších 18 let na hazardní hře a varování upozorňující na rizika těchto her ve znění: „Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost!“? Všimli jste si na webových stránkách provozovatelů hazardních her tohoto sdělení a varování?

Protože není stanoveno, jaká má být konkrétní podoba tohoto upozornění, tak je někdy opravdu oříšek dané sdělení najít u jednotlivých provozovatelů hazardních her. Když se podíváte na webové portály provozující hazardní hry, tak můžete u některých najít značnou podobnost. Většinou dané upozornění najdete v podobě miniaturního textu, který je umístěný úplně dole. Což někdy může znamenat, že na něj lze narazit jen v tom případě, že skrolujete až na konec stránky. 

Jak to vnímáte vy? Všímáte si na webech provozovatelů hazardních her tohoto sdělení? Neváhejte se přidat do diskuzního fóra zde. Můžeme tam společně tvořit seznam podob tohoto sdělení.

Za tým Naberte kurz,

Markéta